Thursday, May 31, 2007

Poolparty hos Aleksander

Fra 9. til 10. juni blir det poolparty hos Aleksander på Rødland/Lindås.

Her e en dårlig beskrivelse om hvordan man kommer seg til Rødland





Her e det dokkar kan forvente og se når dere ankommer Downtown Rødland:








Bildene e fra 2005 så vil helst ikkje ha noen kommentarer på de!! :P




Kan de som kommer sende en melding til meg på 45079716 med navn sånn at eg vet kor mange som kommer.. ;)

Siden det er en del som må hjem tidlig pga div ting og mangel på busser så tenkte eg at alle kan spørre om en av foreldrene kan hente så ser vi kor mange som kan også prøver vi og fylle opp bilene..

For at bussturen skal ta kortest mulig tid så er det faktisk best at dere tar en ekspressbuss fra nonneseterterminalen felt A på busstasjonen klokken 14:20 (det står Førde eller noe på den) Sindre har fått ansvaret med og få dere av på riktig plass for og bytte til bussen som går til Rødland. Når dere har byttet buss så har jeg gitt Henrik ansvar for og få dere av på Rødland siden han har vært der før (dere må mase på han hele veien for at han skal huske og "plinge")

De som ikke kan ta den bussen kan ta en buss klokken 16:30 fra samme sted og den og skal det stå Førde på. De som skal ta den må ringe meg, for den går ikke helt til Rødland så jeg kan forklare dere hvor dere skal av så kommer vi og henter dere ;)

PS: siden det er en ekspressbuss så må dere ha kvitering på ungdomskortet og hvis det er ingen buss det står Førde på så bare spørr en av bussene som står der.. ;)

Hvis det er noen spørsmål så er det bare og ringe/sms.

Ta med: Liggunderlag,sovepose,grillmat, og eventuelt noe og spise søndag morgen, badetøy, håndkle, varme klær til kvelden, ja eg kommer ikkje på mer..

Jeg hadde tenkt at når dere kommer så bader vi en stund mens vi venter på at de som kommer med den andre bussen skal komme (hvis det ikke blir for lenge og vente da), så griller vi og bader når de er kommet. Seinere på kvelden kan vi gå ned til sjøen og tenne bål (hvis vi har en speider i klassen så kan han/hun få ansvar med og få fyr på bålet) også griller vi marshmellows (Ole har meldt seg frivilig til og spille gitar med bålet) .det blir sikkert veeeeeeeldig "mye" søvn :)

Eg snakket nettop med besteforeldrene mine og de sa at de kanskje skulle ut på hytten sin på lørdag, men det var 99% sikkert bare en dagstur så vi kan 99% sikkert sove i hytten deres;) men hvis no det ene % vinner så er det meldt strålende vær så det skulle ikkje være noe problem og campe på terassen hehe




38 comments:

Kebab said...

Hvem som har giddet og poste dette klokken 07:22 om morgenen? :P Men folkens trenger svar fort om hvem som kan kjøre. Og en ting til som er veldig viktig er og si i fra til meg om du ikke kan komme så vi ikke får alt for mange biler til slutt.

HanneK said...

*kremt-krem*
jaa altså.. neida, men klokken går en time for sakte då, tror ikkje an e stilt på sommertid. Bruker alltid de siste minuttene før bussen min går til å henge på dataen, sånn at eg e sikker på at eg må løpe til bussen ;)

Kebab said...

Haha genialt.. "sånn at eg e sikker på at eg må løpe til bussen" heheh!

Kebab said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Ka e dette for tull? Har vi begynnt med sensur og no? eg vil vite ka som stod der!

Kebab said...

Jepp vi sensurer upassende inlegg.. hehe neida var bare eg som dobbelklikken sånn at det eg skrev kom 2 ganger etterhverandre..:p

Ambessa said...

hvem er det på bilde egentlig?

Hanne Kristin said...

Det er faren til Aleksander;)

Anonymous said...

Jeg satser på å være der, men det går vel buss ut på lørdagen Aleks (aka. Kebab)?

Anonymous said...

Buss til Rødland:

http://www.web2051.no/bin/tp/query.exe/on?L=vs_tide&seqnr=1&ident=hz.09615172.1181058190&OK#focus

Kebab said...

haha ja det e min far.. eller neeei egentlig ikkje.. :P vet ikkje kem sitt bilde det der er... ;P men ja sindre.. eg tenker at siden det e så få som melder seg til og kjøre at vi heller prøver og dytte alle på en buss fra perong 15 klokken 14:00

Anonymous said...

eg kan kjøre visst eg blir frisk til helga....noe eg SKAL...hehe=P ikkje at d e plass te hele klassen i bilen vår da....men noen kan hvertfall sitte på..:)

skjønte jo med en gang at d var faren din aleksander...hihi=P...dere ligner jo noe syyykt...;P

Kebab said...

hehe jah;)

Anonymous said...

Alle klar for retur fra Rødland kl. 18.30 på Søndag??


Buss: http://www.web2051.no/bin/tp/query.exe/on?L=vs_tide&seqnr=1&ident=dn.013184172.1181147566&OK#focus

Anonymous said...

glemmesak for ledere i KRIK Salhus å returnere etter klokken ett frå Rødland... Med ALL respekt!

Kebab said...

hø?

Anonymous said...

Kjiping, "formann (eller kvinne?, nei det må nok være Bjarte)krik Salhus".

HanneK said...

neei, altså, selvfølgelig skal vi dra sånn at vi rekker KRIK Salhus sin idylliske sommeravslutnning på Helleneset.
Eg stemmer faktisk for at alle reiser på den tiden eg :P Er litt redd for at det skal skje gøye ting hos Aleksander når eg ikkje e der ;D
Men det går vel kanskje bare en buss fra Rødland om søndagen..?

Anonymous said...

Tja, er det muskler jeg ser på det øverste bildet, i den merklige posituren?

Anonymous said...

Jepp, det går bare en buss til og fra Rødland på lørdag og søndag

HanneK said...

wohoo.. ka gjør det vel at min msn ikkje funker, her kommer jo d kommentarer på løpende bånd :p

Sau (kamilla??) jaa, kan vel se en anelse av muskler, men ka gjør vel d? men siden det e to år siden, og eg ikkje har hørt rykter om at han trener fortiden, så bør du ikkje ha for store forventinger ;)

Sindre? var det særiøst?? dessuten, linken funker ikkje ;)

Kebab said...

som sagt ønsket eg ikkje kommentarer på bildene hehe.. men eg skal på jobb klokken 2 på søndag.. men det går ikkje buss så tidlig helt fra rødland då.. så eg fåreslår at vi tar buss ut på rødland på lørdagen også blir folk hentet på søndagen i stede men vi får bli enige om at folk sitter på med hverandre sånn at ikkje det kommer 30 biler liksom .. ;)

Anonymous said...

Dette bassenget så fristende ut ja....morsomme grillbilder, kor e det blitt av grilldressen?

Anonymous said...

Nei, den kommentaren kom ikke opp, nei?

Hanne: Nei, jeg tuller ikke. Sjekk tide.no. Husk Rødland [Lindås]

Ga det en liten tanke at vi har et svært dårlig liv som henger på og chatter over blogspot. Huff a meg.




Hegrer hersker!

HanneK said...

Det fins verre steder å henge!!

Eg fåreslår herved at vi spleiser på Grilldress til Aleksander, siden han e så snill og innviterer oss ut til sitt vakre hjemsted!
Eller hur?

Psst! Dette e hemmelig og Aleksander, må IKKJE få vite noen ting ;D :P

Kebab said...

Ok, skal sørge for at han ikke ser det.

HanneK said...

må si du gjøre en bra innsats Aleksander! Det liker vi :D

Altså, Meg, marte, Jossi og Kristin har jo vært speidere i 2 dager under kristendomspraktiskprosjekt, så vi fikser det der med bålet så lett som ingen ting. Skal vi stå for tennvæske, eller fikser du det? ;) Men hvis alle skal få plass rundt det bålet, tror eg foresten det e bedre med litt bensin eller parafin, skal det være så skal det være liksom :P

Kebab said...

Sist eg sjekket så klarer speidere og få fyr på et bål uten bensin/tennveske... :P men for all del kan vi bruke tennveske.. hehe

HanneK said...

Du må huske på at vi e nybegynnere (også kalt ulveunger)i det gamet vettu ;) Trenger litt ekstrahjelp då ;)

Kebab said...

hehe jaja ;)

Adelheid said...

hey, det er tilbud på grilldresser på spar-kjøp!! eg forventer at alle stiller opp med grønn/oransje/lilla grilldress ellers kommer ikkje eg iallfall..

dette med bussen kan bli interessant, sindre som reiseleder:) hehe! trur du vi kjem oss fram?! neida, vi kjem oss sikkert av i førde liksom..

Anonymous said...

Ein ting e vertfall klinkande klårt! da kjem te bli forvirring og atter forvirring på den reiso dykkar...

Romantikerne said...

Reisen er på eget ansvar.. men ka skjer med hjemturen folkens.. ? kor mange som kan bli hentet?

Anonymous said...

Sprøyt Bjarte. Alt kommer til å gå bra. Hvis noen har lyst å ta bussen hjem slik at de er hjemme i god tid til Brann-kampen, (og ikke kan bli hentet/sitte på) kan de slå følge i en en-times marsj mot Ostereidet. Vi må da forlate Rødland før kl. ett.

Anonymous said...

Ok, jeg var vel litt for optimistisk det med gangavstanden.

Avgang ca. 2 timer før busspassering (14.00). Dvs tolvtiden.

Kebab said...

Eg skal på jobb klokken 2 så eg må ta den 12:15;) men det e ikkje så mange biler som trengs for få med seg hele gjengen.. .per dags dato har vi tilsammen 15 plasser med folk som har meldt seg til og hente så trenger bare noen få til..

Marit said...

Dette ser bra ut Aleksander! Gleder meg veldig no, blir sikkert kjempekjekt!

Det går sikkert kjempefint med busser og sånn..:) Men ca hvor lang tid tar det?

Kebab said...

Dere skal sitte på bussen i nøyaktig en time.. ;)den er på Ostereidet (der som vi skal hente dere) klokken 17:30 Ring meg når dere er underveis så skal jeg forklare hvor dere skal av.. og hvis det er noe annet så bare ring/sms ;)